Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Dá se říci, že domácí label Červený kůň je sázkou na jistotu, a to se netýká jen alternativního rocku. Ať už jde o oceňované podivínské písničkáře z KITTCHEN nebo právě francouzsky zpívající PLUM DUMPLINGS, vždy jde o svojské hudební uskupení s originálním výrazem. I v případě právě recenzovaného alba „L´épitaphe des papillons“ spojení zvukového inženýrství Ondry Ježka, francouzského šansonu a dlouhé tradice domácí noiserockové scény dává vzniknout svébytné placce, která na současné domácí scéně nemá obdoby.
Název desky (v překladu znamenající „Epitaf motýlů“) nadbíhá svým všedním vyprávěním příběhů do náruče francouzskému šansonu, ale současně se nevzdává hrubozreného rockového zvuku, byť v lehce uhlazené a současně i nonšalantní verzi. V instrumentální stránce kapely jsou zakleta velmi povedená místa, vokál a jeho výraz tady nicméně jasně hrají hlavní roli a instrumentální podloží je jen kulisou. Ve zpěvu jsou vykresleny všechny emoce, dokáže křehnout, eroticky vzdychat, prudit, zmužile třískat do stolu, lamentovat, nezávazně se bavit i opojeně vyfukovat dým z cigára v nočním baru po varietním vystoupení. V rámci francouzského jazyka vlastně ani nevadí ojediněle vyplouvající teatrálnost ve výrazu, vždyť je Adéla nejen svým naturelem divadelnice, a i když je v tom mnohdy cítit určitá umělá stylizace, nepůsobí to jakkoliv nepatřičně. Jakoby se povedlo do rockového základu s velmi osobitým šmrncem vložit cosi z černobílých filmů pro pamětníky.
Zefektované rozostřené kytary sice na sebe nepoutají mnoho pozornosti, ale to hlavně díky vokálům, jež si pro sebe uzurpují většinu pozornosti. Pokud se na ně ale zaměříte, zjistíte, že rozhodně nejde jen o bezúčelný podklad, ale o důmyslně promyšlené a zvukově parádně ošetřené aranžmá. Jednoznačně ojedinělé domácí zjevení, které si zaslouží pozornost.
Hodně netradiční černý kov, který do sebe přirozenou cestou nasává prvky mathmetalu a dalších progresivnějších stylů bez toho, aby uhnul v oddanosti kořenů. Po celou dobu instrumentálně zajímavé a emocionálně intenzivní.
Pokud jste přejedeni HAMMERFALL nebo jich stále nemáte dost, jsou tu TWINS CREW. Kdybych nikdy neslyšel nic podobného, asi bych to velebil. Má to šťávu, dynamiku a slušné refrény. Přestože je švédský power/heavy už dost vybraný rybník, tenhle kapr ujde.
Máte-li rádi naléhavý zpěv Cristera Olssona, procítěné severské riffové preludování a nevadí vám ani švédština, na novém albu EREB ALTOR si jistě najdete to své. Na žádné slavobrány to není, ale i poctivé bušení do kovadliny má kolikrát něco do sebe.
Pořád je všechno v pořádku a americká super grupa jede v kolejích poklidného progrocku. I tentokrát se najdou příjemná místa, celkově mám ale pocit, že docházejí silnější melodické nápady. Snad to bude jen takový ten oddech před něčím větším. Doufejme.
Pojďme si zase užít trochu pravého DM chrastění. MACERATION splňují žánrové atributy na potřebných 100% a doručují desku, ze které budou nadšeni zejména příznivci DISMEMBER nebo GRAVE (ale i BOLT THROWER). Zvuk je tučný, hluboký a deska nepostrádá tlak.
AC/DC war metalu a jejich nová deska. Výrazně podobná těm předchozím. Příznivci REVENGE dostanou klasicky zvrhlý a maximálně agresivní klepec. Tak jako vždycky. A tentokrát rovnou přes 40 minut. No, mě to stačilo dvakrát, potřetí do toho už asi nejdu.
Tak je to konečně venku! Pohrobci geniální tech/death entity SPAWN OF POSSESSION jsou zpět v centru dění. V kůži RETROMORPHOSIS působí robustněji a špinavěji, nicméně i tak je dokážete neomylně identifikovat hned po prvním riffu. Epické zmrtvýchvstání.